استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
ابزار لازم برای طراحی وب سایت

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. ابزار لازم برای طراحی…

ابزار لازم برای طراحی وب سایت

4 بخش اصلی برای ساخت سایت

حالا بگذارید به صورت تک تک به اجزای مختلف یک وب سایت بپردازیم. توجه داشته باشید که این موارد پیش نیازهایی هستند که هر نوع سایتی (فروشگاهی، شخصی و شرکتی) آنها را لازم دارد. 

 

  1. دامنه: نامی که در اینترنت برای خود ثبت می‌کنید

انتخاب دامنهانتخاب یک نام مناسب برای دامنه (برای مثال www.portal.ir)، اولین قدم برای ساخت یک وب‌سایت است. کاربران برای رسیدن به سایت شما، به یک آدرس اختصاصی در اینترنت نیاز دارید. بابت ثبت و تمدید سالیانه این دامنه باید یک هزینه پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم، نام دامنه را کوتاه و ساده انتخاب کنید، تا در ذهن بماند.

  2. هاست: فضایی که در دنیای اینترنت اجاره می‌کنید

نیاز بعدی، داشتن یک فضا برای ورود و ذخیره اطلاعات و محتوا است. به این فضا هاست گفته می‌شود و دقیقاً مثل هارد کامپیوتر یا رم گوشی شماست. یعنی فضایی که اجازه ذخیره اطلاعات، فایل‌ها و همۀ محتوا را به شما می‌دهد.

این هاست یک هزینه ماهیانه یا سالیانه برای شما خواهد شد. این هزینه بر اساس میزان فضا و کیفیت آن محاسبه می‌شود.

 3. قالب: دکوراسیون سایت شما محسوب می‌شود

یک لازمه دیگر برای ساخت وب سایت، قالب است. قالب یا پوسته، همان طرحی است که مخاطبان شما می‌بینند و با آن تعامل می‌کنند. یک قالب خوب دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه کاربردی است و باعث گیج شدن کاربر نمی‌شود؛ دوم اینکه از لحاظ بصری زیباست.

شما برای انتخاب قالب وب‌سایت خود دو انتخاب دارید:

  • قالب آماده: یک راهش این است، که به‌سراغ قالب‌های از پیش طراحی شده و آماده بروید و آنها را با توجه به نیاز خود ویرایش دهید. این قالب‌ها معمولاً برای شما هزینه بسیار کمتری خواهند داشت. اما مساله اینجاست که قالب‌های آماده شاید در شرایطی خاص دست و پای شما را ببندند.
  • قالب اختصاصی: اگر مشکلی با هزینه نسبتا بالا ندارید و به دنبال یک طراحی منحصر به فرد هستید، سفارش قالب اختصاصی خود را به عهدۀ یک شرکت طراحی سایت، بسپارید. معمولاً چنین قالبی بیشتر با نیازها و سلیقه شما جور است. اما هزینه‌های طراحی آن معمولا چند برابر قالب‌های آماده است. 
  4. سیستم مدیریت سایت: برای آنکه همه‌چیز تحت کنترل باشد

یک بخش مهم از هر وب سایتی، سیستم مدیریت آن است. این سیستم اجازه کنترل کامل و ویرایش وب سایت را به شما می‌دهد. این سیستم در واقع مثل یک استخوان بندی است که قالب شما بر روی آن سوار می‌شود.

از زمانی که سیستم‌های مختلف برای ساخت و مدیریت سایت معرفی شدند، کار طراحی سایت بسیار ساده شد. چرا؟ چون دیگر هر کسی می‌توانست با یک هزینه مناسب وارد اینترنت شود، یک سایت خوب بسازد و به سادگی آن را مدیریت کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *