استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
بهترین قالب‌های وردپرس و ویژگی آنها

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. بهترین قالب‌های وردپرس و…

بهترین قالب‌های وردپرس و ویژگی آنها

۱. آسترا (Astra)

آسترا یک قالب چندمنظوره است که به‌خاطر سرعت بالا و آسانی در استفاده معروف است که طبق نتایج تحقیقات سایت‌های معتبر، سریع‌ترین قالب وردپرس به حساب می‌آید.

امکانات فوق‌العادهٔ آسترا و سازگاری آن با افزونه‌های وردپرس، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که از آن برای انواع مختلف سایت‌ها استفاده کنید؛ از سایت‌های آموزشی و مجله‌های آنلاین گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین.

سازگاری با آخرین نسخهٔ ویراشگر وردپرس، یعنی گوتنبرگ، و هماهنگی با به‌روزترین افزونه‌های آن، باعث می‌شود استفاده از آن و سفارشی‌سازی سایت بسیار آسان باشد.

این قالب ریسپانسیو با ۳ افزونهٔ محبوب وردپرس یعنی المنتور، یوست و ووکامرس سازگاری کامل دارد؛ همچنین برای سایت‌های فروشگاهی پیشنهادهای ویژه‌ای مثل تنظیم صفحهٔ پرداخت، تنظیمات کاتولوگ محصول و مگامنو حرفه‌ای هم دارد.

آسترا هم نسخۀ رایگان دارد و هم نسخۀ پولی. اگر بخواهید ورژن پولی آن را از فروشگاه‌های خارجی تهیه کنید، باید مبلغ گزافی را به این منظور پرداخت کنید.

۲. SociallyViral

این قالب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساختن مجله‌های آنلاین است. ظاهر بسیار ساده، ولی جذاب آن باعث می‌شود که مخاطب خیلی سریع درگیر شود.

فراموش نکنید هدف از مراجعه به مجله‌های آنلاین، خواندن مقاله است. به همین خاطر، چیدمان این قالب به کاربر کمک می‌کند موضوع موردنظر خود را سریع انتخاب کند؛ بدون اینکه سردرگم شود.

پس نه‌تنها سرعت آن بالاست، بلکه گشت‌وگذار در آن هم بسیار راحت و دل‌بخش است.

این قالب هم مثل آسترا در ۲ نسخهٔ پولی و رایگان عرضه شده است که می‌توانید نسخهٔ رایگان آن را مستقیم از مخزن وردپرس دانلود کنید.

نسخهٔ پولی آن در فروشگاه‌های ایرانی معتبر در دسترس نیست؛ ولی نگران نباشید!‌ استایل راست‌چین دارد و برای سایت‌های فارسی‌زبان هم مناسب است.

اگر به اسم آن دقت کنید، احتمالاً به این موضوع پی می‌برید که این قالب به شکلی طراحی شده است که به شما کمک کند بیشترین میزان اشتراک‌گذاری پست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی تجربه کنید.

از دیگر مزایا، می‌توان به ریسپانسیو بودن، داشتن کدهای تمیز و بهینه، پشتیبانی از ۶۳۰ فونت گوگل، مگامنو و سیستم امتیازدهی آن اشاره کرد.

۳. چی (QI)

چی یکی دیگر از ساده‌ترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس است. فرقی نمی‌کند حوزۀ فعالیتتان چیست! این قالب با ارائۀ ۱۵۰ دمو مختلف، نیاز همۀ حوزه‌ها را پوشش می‌دهد.

سازندگان این قالب، علاوه‌بر زیبایی ظاهری خیره‌کننده، روی جنبه‌های فنی آن هم وقت زیادی گذاشته‌اند و با انجام تست‌های مختلف و گرفتن بازخورد از کاربران، نهایت سعی خود را کرده‌اند تا قالبی سریع و کارآمد ارائه کنند.

نتایج حاکی از آن است که آن‌ها در این امر موفق عمل کرده‌اند.

نکتۀ جالب و جذاب راجع‌ به QI، این است که در کنار سبک و سریع بودن، قابلیت‌های بسیاری دارد که دست شما را برای اجرای ایده‌های مختلف باز می‌گذارد.

این قالب هم ۲ نسخهٔ رایگان و پولی دارد. نسخهٔ رایگان آن یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران وردپرس است که می‌توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود و سپس نصب کنید.

یکی دیگر از مزایای دیگر این قالب جذاب، افزونهٔ Qi Addons for Elementor که با نصب آن می‌توانید ۱۰۰ ویجت جدید و اختصاصی – که هیچ‌جای دیگر پیدا نمی‌کنید – برای طراحی صفحه‌های خود داشته باشید.

۴. جنریت پرس (GeneratePress)

به لطف کدنویسی بسیار خوبی که جنریت پرس دارد، توانسته در تست‌های سرعت (Pagespeed و Gtmetrix) امتیاز ۱۰۰ درصد را در بخش عملکرد از آن خود کند؛ همین مسئله این قالب را به یکی از پرطرفدارترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس تبدیل کرده است.

سبک بودن (وردپرس خام با جنریت پرس فقط ۱۰ کیلوبایت است!)، ایمنی و پایداری، قابلیت‌ شخصی‌سازی، طرح‌بندی و چیدمان زیبا، سازگاری با همۀ افزونه‌ها، ویرایشگرها و صفحه‌سازها و بهینه‌شدن برای گوگل، از جملۀ خصوصیات مهم این قالب هستند.

سازگاری این افزونه با افزونهٔ ووکامرس، آن را به گزینهٔ مناسبی برای سایت‌های فروشگاهی تبدیل کرده است. این قالب برای کاربران ایرانی هم فارسی و هم راست‌چین شده است.

نسخهٔ رایگان آن در دسترس همه است؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم نسخهٔ پولی آن را از سایت‌های معتبر تهیه کنید تا از تمامی امکانات و ویژگی‌های خاص آن بهره ببرید.

۵. Customify

یکی دیگر از سریع‌ترین پوسته‌های وردپرس، Customify است. این قالب رایگان، به‌خاطر قابلیت‌های بسیارش در شخصی‌سازی و سازگاری با صفحه‌سازها معروف است.

اگر قصد استفاده از آن را دارید، می‌توانید به مخزن وردپرس مراجعه کنید و آن را رایگان دانلود و نصب کنید.

۶. اسکیما (Schema)

اسکیما یکی از قالب‌های مناسب برای مجله‌های آنلاین به حساب می‌آید که هم طراحی و چیدمان ساده‌ای دارد و هم سرعت آن بسیار بالاست.

این قالب، ۳ چیدمان پیش‌فرض، مینیمال و فروشگاهی دارد که آن را به گزینهٔ مناسبی برای ساخت سایت فروشگاهی تبدیل کرده است؛ ولی همچنان به قدرتمندی قالب‌هایی مثل آسترا نیست.

کاربران سایت‌هایی که از این قالب استفاده می‌کنند، خیلی راحت می‌توانند آنچه را می‌خواهند پیدا کنند. این قالب که کاملاً رسیپانسیو و سئوفرندلی است، به زبان فارسی هم ارائه شده، ولی در فروشگاه‌های معروف و شناخته‌شده فارسی وجود ندارد.

از دیگر مزایای آن می‌توان به ۳ مورد اشاره کرد:

  • سازگاری با المنتور
  • داشتن پنل اختصاصی برای مدیریت تبلیغات
  • سیستم امتیازدهی

    ۷. Hello

    اگر می‌خواهید سایتی ساده با حداقل امکانات داشته باشید، توصیه می‌کنیم سراغ Hello Elementor بروید!

    این قالب نه‌تنها با افزونهٔ سازندهٔ خود (المنتور) سازگار است، بلکه سازگاری تمام‌وکمال با تمام افزونه‌ها دارد. به شما اجازه می‌دهد در کنار سرعت بالا، سایتی چندزبانه با طراحی بی‌نقص و ریسپانسیو طراحی کنید.

    همان طور که می‌دانید، المنتور یکی از صفحه‌سازهایی است که در طراحی سایت بدون کدنویسی انقلاب کرده است؛ همه‌چیز به سادگی کشیدن ویجت و رهاکردن شده است!

    ۸. Blocksy

    اگر عاشق طراحی ساده و مینیمال هستید، قالب بلاکسی برای شما ساخته شده است. این قالب در دو نسخهٔ رایگان و پولی موجود است که می‌توانید با آن یکی از سریع‌ترین سایت‌ها را طراحی کنید. بد نیست بدانید امتیاز عملکرد آن در GTMetrix و Pingdom به‌ترتیب ۱۰۰ و ۹۲ بوده است.

    ساختار کدنویسی منحصربه‌فرد آن که به اصطلاح به آن Code Splitting می‌گویند، چنین عملکردی را به‌دنبال داشته است. به زبان ساده، Code Splitting به این معناست که کدهای جاواسکریپت در صورت نیاز کاربر بارگذاری می‌شوند.

    مزیت این قالب در زمان طراحی صفحه‌ها با ویرایشگر گوتنبرگ نمایان می‌شود. به حدی دست شما را باز می‌گذارد که دیگر به سایر افزونه‌های صفحه‌ساز نیاز نداشته باشید. البته با اغلب آن‌ها سازگار است!

    نسخهٔ فارسی این قالب موجود است و می‌توانید از آن برای طراحی سایت خود بهره ببرید. این قالب با داشتن دموهای متنوع، برای مجله‌های آنلاین، سایت‌های خبری، رستوران‌ها، بلاگ‌های شخصی، سایت‌های خدماتی (مثل خدمات بازسازی منزل)، شرکتی‌ها و کسب‌وکارها و حتی فروشگاه‌ها مناسب است.

    ۹. کاوا (Kava)

    کاوا برای کسانی که بودجهٔ کمی دارند و می‌خواهند سایتی سریع و تروتمیز راه بیندازند، گزینهٔ مناسبی است.

    این قالب رایگان با المنتور سازگاری کامل دارد و شش پوستهٔ متنوع در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید سایتی متناسب با نیاز خودتان طراحی کنید.

    طبق گفته‌های طراحان کاوا، این قالب سئوفرندلی است. امکانات شخصی‌سازی این قالب، به شما کمک می‌کند زمان طراحی سایت را به‌شدت کاهش دهید.

    چیدمان راست‌چین کاوا، آن را به گزینهٔ خوبی برای سایت‌های فارسی تبدیل کرده است. این قالب برای سایت‌های شرکتی، آژانس‌های تبلیغاتی، سالن‌های بدنسازی، کافه، نمونه‌ کارها و رستوران‌ها مناسب است.

    ۱۰. دیوی (Divi)

    دیوی را باید یک قالب معروف، پرطرفدار و پراستفاده دانست. نکتهٔ قابل‌توجه دربارهٔ این قالب، صفحه‌ساز مخصوص و اختصاصی آن است؛ صفحه‌سازی که با پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رهاکردن، طراحی را برای شما مثل آب‌خوردن می‌کند.

    طرح‌های موجود در قالب دیوی، تنوع بالایی دارند و ویژگی‌های گوناگونی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بدون اینکه هیچ آشنایی‌ای با کدنویسی داشته باشید، می‌توانید هر تغییری را که مدنظرتان است، در سایت پیاده کنید.

    علاوه بر امکانات متنوع آن در طراحی، سرعت بارگذاری بالا هم یکی دیگر از ویژگی‌های بارز آن است؛ یک پکیج کامل!

    این قالب برای انواع سایت‌ها به‌خصوص سایت‌‌های شرکتی مثل بیمه و موسسه‌های خیریه، خدماتی مثل رستوران و لوله‌کشی و سیستم‌های مدیریت آموزش مناسب است.

    ولی سازگاری آن با وردپرس و همچنین امکانات خوبی که برای طراحی صفحه محصول دارد، آن را به یک گزینهٔ جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *