استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
تاثیر محتوا در سئو

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. تاثیر محتوا در سئو

تاثیر محتوا در سئو
گرچه صرفا محتوا همه چیز سئو نیست، اما تاثیر محتوا در سئو را نمی توان نادیده گرفت مهمترین تاثیر را در کسب رتبه دارد. اگر محتوایی وجود نداشته باشد،صفحه ای نیز برای کسب رتبه وجود نخواهد داشت.تاثیر محتوا در سئو در واقع محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی وب سایت دارد زیرا موتورهای جستجو بر کیفیت محتوا تأکید زیادی دارند. بنابراین اگر طراحان و مدیران سایت ‎ها‎ اصول بیان شده در راهنمای سئو را دنبال کنند به هیچ عنوان اصالت و کیفیت محتوای آنها توسط موتورهای جستجو زیر سوال نمی رود.

یاد یک موضوع افتادم که خیلی مطرح کردنش اینجا برای کسایی که مقالات سئو ایران رو پیگیری می کنن قطعا جالبه: یکی از دلایل و سناریو هایی که در اروپا مطرح می کنن برای سایت هایی که از گوگل ادورد یا s.e.m استفاده می کنن و میگن این سایت ها در سئو موفق نمیشن اینه که خود گوگل میگه پس حتما این سایت ها محتوا ندارن (محتوای خوب ندارن) پس برای همین دلیلی نداره توی نتایج بیان بالا. اینجا ارزش محتوای خوب مشخص تر میشه.

سالهاست گوگل پادشاه موتورهای جستجوست و روزانه به 3.5 میلیارد جستجو پاسخ می دهد. وقتی ما صحبت از بهینه سازی می کنیم، در واقع هدفمان ارائه پاسخ های خوب به سوالات کاربران در جستجوها است و این موضوع برای هر کسب و کاری جذابه.

ماموریت ما سازمان دهی به اطلاعات وب در دنیا و در دسترس قرار دادن آنها برای کاربران است

الگوریتم های گوگل همواره در حال بروزرسانی با هدف ارائه اطلاعات مرتبط هستند. نتایج مفید و مرتبط، محتواهایی هستند که گوگل در تلاش برای نمایش آنهاست.تاثیر محتوا در سئو را میتوان با فاکتورهایی مشخص کرد که عبارتند از :

  1. وجود اطلاعات ارزشمند بیشتر نسبت به دیگر سایت ها
  2. قابل اعتماد بودن محتوا
  3. کیفیت بالای محتوا
  4. جذابیت محتو
  5. استفاده نکردن از محتوای تکراری

اگر این فاکتورها برای محتوا در کنار هم واقع شوند، پتانسیل ارزش محتوا در سئو افزایش خواهد یافت و این برای سئو سایت بسیار مفید و مهم است.

بسیاری از سئوکاران بازاریابان محتوا را یک استراتژی جدا و کاملا متفاوت با سئو می‌دانند، اما بر خلاف این باور، سئو و بازاریابی محتوا بسیار به هم مرتبط هستند. مکمل یکدیگر می‌باشند به طوری که تاثیر تولید محتوا در سئو سایت می‌تواند تتیجه شگفت انگیزی داشته باشد.

به طور کلی بدون محتوای با کیفیت بالا افراد نمی توانند. به مزایای کامل سئو پی ببرند؛ محتوای مرتبط و مفید در وب سایت به بازدیدکنندگان انگیزه می دهد. که برای مدت طولانی تری در وب سایت شما بمانند و این می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجوی شما باشد.

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

گوگل روزانه بیش از 6.7 میلیارد جستجو را پردازش می کند. الگوریتم‌های گوگل دائماً در تلاش برای ارائه نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه هستند، نتایج مفید و مرتبط که گوگل در تلاش است ارائه دهد معمولا محتوایی است که در سرتاسر وب در دسترس می‌باشد.

تولید محتوا بر اساس ترتیب مفید بودن و ارتباط آنها با کاربری که جستجو را انجام می دهد رتبه بندی می‌شود، توجه داشت که برای داشتن محتوایی مفید بهتر است به سئوی محتوا اهمیت بسیار زیادی دهید تا بتوانید در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار بگیرید زیرا تاثیر محتوا در سئو بسیار زیاد است.

بهتر است بدایند که ایجاد تولید محتوا با کیفیت دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه مطلب به برسی چند مورد از مزایای ایجاد تولید محتوا با کیفیت بر روی وب سایت پرداخته ایم:

  1. محتوای به شما در ایجاد بک لینک کمک می کند.
  2. محتوای با کیفیت باعث افزایش نرخ CTR وب سایت می‌شود.
  3. تولید محتوای یک تجربه کاربری عالی به کاربران ارائه می دهد.

نکات ضروری برای ارتقا تاثیر محتوا در سئو

محتوای اختصاصی تولید کنید نه محتوای تکراری

کمی فکر کنید متوجه میشوید که هیچ دلیلی وجود ندارد. که گوگل با نشر محتوای تکراری  در فضای وب مشکلی نداشته باشد. و به جای نمایش مطالب معتبر و تازه، محتوای کپی شده را در نتایج بالای SERP نمایش دهد. حتما محتوای وبسایت خود را تولید کنید و هرگز از سایت های دیگر کپی نکنید شما می توانید با مراجعه به وبسایت CopyScape از کپی بودن محتوای خود مطلع شوید.

تیتربندی و استفاده صحیح از  تگ H1 , H2 ,H3 ,H4, H5 ,H6جهت تاثیر محتوا در سئو

تیتر شما اولین بخش تاثیر محتوا است که در نتایج جستجو به چشم کاربر می خورد، هر چه تیتر جذاب تر و مفید تر باشد شانس بالا بردن نرخ کلیک  CTR نیز بالاتر می رود.

meta description محتوای خود را جذاب بنویسید

توضیحات متا یا همان meta description در زمینه رتبه‌بندی ممکن است. به اندازه عنوان نباشد اما باز هم یکی از نکات کلیدی سئو درتاثیر محتوا به شمار می‌‌رود. این کار ممکن است باعث بالا رفتن نرخ کلیک شود. یک تاثیر مجتوا در سئو میتواند همین meta description  باشد که علاوه بر اثبات صفحه شما برای  موتورهای جستجو ،نظر کاربر را نیز بتواند جلب کند تا در نتایج جستجو روی لینک شما کلیک کند.

اینفوگرافی

تاثیر محتوا در سئو صرفا به متن طولانی بر نمیگردد، اینفوگرافی یک مثال واضح از استفاده متن و تصویر به صورت همزمان است. مقدار کمی متن در اینفوگرافی طبیعی است. به ویژه وقتی از پاراگراف‌های کوچک استفاده می‌کنید اما اگر قرار باشد حجم زیادی متن به کار ببرید، شاید اصلا نباید از اینفوگرافی استفاده کنید.

لینک سازی یکی از مهمترین نکات تاثیر محتوا در سئو

این یک مورد مهم در چک لیست سئو است که ممکن است نادیده گرفته شود. دو نوع لینک‌سازی داخلی وجود دارد که باید در هنگام انجام سئو در نظر بگیرید

تگ‌ کنونیکال canonical

یکی از نکات کلیدی سئو در تولید محتوا استفاده از تگ‌‌ کنونیکال است. اگر از یک سیستم مدیریت محتوای خوب که به درستی راه‌اندازی شده استفاده می‌کنید، این مورد به خودی خود حل می‌شود.

تاثیر اسکیما در سئو

اگر در محتوای خود از نوعی مجموعه‌داده یا دیتا ست استفاده می‌کنید، بهتر است. کد اسکیمای مربوط به آن را نیز به کار ببرید. به این ترتیب موتورهای جست‌وجو مفاد محتوا را متوجه می‌شوند. تاثیر اسکیما در سئو مشهود است و میتوان از اسکیما برای بهبود سئو استفاده کرد، البته نداشتن اسکیما یعنی اینکه سایت شما یک گام عقب تراست

محتوای خود را قابل اشتراک کنید

حالا که محتوایی کامل، هیجان انگیز و با رعایت تمام اصول سئو که مخاطبان را جذب می کند، نوشته اید؛ قدم بعدی اضافه کردن قابلیت اشتراک گزاری به آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *