استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
ویژگی سایت خوب

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. ویژگی سایت خوب

ویژگی سایت خوب
داشتن نقشه راه منطقی و اساسی

مطمئناً، یک سایت باید از نظر ظاهری زیبا باشد. اما مهم‌تر از آن این است که در وحله اول نحوه کار کردن با سایت‌تان را مشخص کنید، قبل از اینکه حتی سرورتان را انتخاب کنید یا حتی یکی از کدهای اچ تی ام ال را تایپ کنید، لازم است که مشخص کنید که چه طرح و نقشه‌هایی را در نظر دارید. تجربه کاربری هم برای ارتباط کار با سایت مهم است و هم برای جستجوگرها. زیرا گوگل، علاوه بر محتوا ساختار سایت را نیز برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرید.
بنابراین شما باید از نظر بصری و ظاهری طرحی مناسب و منطقی انتخاب نمایید. تا افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و بتوانند منطق وبسایت شما را درک کنند و همچنین بتوانید در رتبه‌بندی گوگل بالا بیایید.

انتشار اطلاعات صحیح و مرتبط با کسب‌وکار

همه ما این را می‌دانیم، که یک رستوران برای اینکه بتواند در کارش موفق باشد نیاز دارد که یک منو از غذاهایش داشته باشد تا به وسیله آن بتواند به راحتی مشتریانش را از غذاهای رستوران مطلع و آگاه سازد. شما هم هر نوع کسب‌و‌کاری که دارید، این کار برای‌تان الزامی است. یعنی شما باید اطلاعات کامل مربوط به کسب‌و‌کارتان را در جایی داشته باشید تا با استفاده از آن مشتریان و مخاطبان‌تان را از نوع کاری که انجام می‌دهید آگاه سازید.

یک نکته مفید این است که قبل از طراحی سایت خود، وبسایت رقبای‌تان را بررسی کنید، مثلاً اگر شما در زمینه تولید و فروش پوشاک فعالیت می‌کنید، نیاز است تا بهترین رقیب خود را در زمینه شغلی‌تان جستجو کنید و نیز بررسی کنید و دلایل موفقیتش را بیابید، ببینید او از چه سبک محتوایی در سایت خود استفاده کرده که باعث جذب مخاطبان خود شده است.

 ارائه اطلاعات تماس

مطمئناً ثبت اطلاعات تماس، یکی از مهم‌ترین کارها است، بنابراین باید یک صفحه مخصوص به خود داشته باشد. زمانی که خواستید اطلاعات تماس و آدرس ایمیل و شبکه‌های اجتماعی‌تان را در سایت بگذارید، آنرا به صورت عکس قرار ندهید، باید قابلیت کلیک کردن روی آنها وجود داشته باشد، تا با کلیک بر روی آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی، مخاطب به راحتی بتواند وارد صفحه مربوطه شود و فعالیت مورد نیازش را انجام دهد.

داشتن رابط کاربری ساده و جذاب

یک نقشه بدون علائم اختصاری، بی‌فایده است و یک سایت هم بدون راهبردی واضح، بی‌معنی و بی‌فایده است.اطمینان حاصل کنید که از اسامی صحیح و منظقی برای صفحات مختلف خود استفاده کرده اید. شما باید در سایت خود اهدافتان را به وضوح نمایش دهید.

تامین امنیت سایت

شما باید به امنیت سایت خود اهمیت ویژه‌ای بدهید، اگر شما فروش اینترنتی دارید، نیازمند تلاش برای تامین امنیت سایت خود با یک گواهی هستید. ارتباط بین شما و مشتریان شما را رمزگذاری می‌کند تا ترس شما و مخاطبان‌تان را نسبت به ثبت اطلاعات از بین ببرد. از آنجایی که سرقت هویت در فضای اینترنت زیاد است، باید امینت سایت خود را جدی بگیرید.

درج لینک‌های شبکه‌های اجتماعی در سایت

توییتر، فیسبوک، لینکداین، اینستاگرام، تلگرام، پینترست، گوگل پلاس، آپارات و … شبکه‌های اجتماعی هستند که امروزه مورد استقبال بیشتر مردم واقع شده‌اند.
در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که شما برای رشد و پیشرفت خود در کسب‌و‌کارتان، لازم است که در این شبکه‌ها عضو باشید و اطلاعات آنها را در سایت خود قرار دهید. این کار در سئو سایت‌تان نیز بسیار تاثیرگذار است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و نمایش لینک‌های ارتباطی آنها در وب‌سایت، برند شما را مطرح و شناخته شده می‌کند.

قابل دسترس از طریق موبایل

گوشی‌های تلفن همراه دیجیتالی و تبلت، میزان ترافیک سایت را افزایش می‌دهند. زمانی که یک سایت قابلیت دسترسی با موبایل را داشته باشد، تعداد مراجعین به  آن سایت افزایش می‌یابد.اندی چو مدیر بخش توسعه موبایل بینگ می‌گوید، 70 درصد فرایندهای تکمیلی در سایت‌ها به صورت روزانه توسط موبایل ها انجام می‌شوند. این به این معنا است که افراد غالباً از طریق موبایل‌های خود، کارهای اینترنتی را انجام می‌دهند. اگر بخواهند خریدی انجام دهند، جایی بروند و … اکثراً با موبایل خود این کار را انجام می‌دهند. چو می‌گوید: اگر کسی در گوشی هوشمند خود یک رستوران را جستجو کند به احتمال قوی یک ساعت بعد غذای خود را در آن رستوران میل کرده است. بنابراین سایت شما باید در دستگاه‌های موبایل هوشمند، قابل دسترسی باشد.

پاسخ به سوالات متداول

مردم اصولاً سوالات زیادی دارند و دوست دارند که به سوالات آنها پاسخ داده شود، شما همانطور که از طریق ایمیل، نظرات شبکه‌های اجتماعی، سوالات مختلفی را از مخاطبان‌تان دریافت می‌کنید. می‌توانید آنها را جمع‌آوری کنید و پاسخ‌های واضح و مختصر در سایت خود نمایش دهید.

 اختصاص یک فضای میزبانی خوب و مناسب

شما می‌توانید یک فضای میزبانی اختصاصی برای خود تهیه کنید و هر ماه هزینه آنرا پرداخت کنید. عدم داشتن فضای میزبانی خوب می‌تواند از جهات مختلفی برای شما ایجاد هزینه کند. یک سایت آهسته و کند، بسیار نا امید کننده و خسته کننده می‌شود. میزبانی ضعیف، ترافیک سایت را کم می‌کند و همچنین بر روی رتبه هم تاثیرگذار است.

 چیزهایی که نباید در سایت شما قرار بگیرند

این را فراموش نکنید که قدرت در سادگی است.
از قراردادن موارد زیر در سایت خود چشمپوشی کنید:

موزیک

فلاش، زرق و برق دادن به تصاویر

هر چیزی که به صورت اتوماتیک در صفحه باز شود (مثل: موزیک یا ویدئو) اینها فقط سایت شما را کند می‌کنند

اطلاعات رسانه‌های دیگر (فقط، زمان بارگذاری صفحه را کند میکند.)

با رعایت کردن این موارد، شما هم می‌توانید یک وب‌سایت مناسب و کارآمد برای کسب‌و‌کار خود، طراحی کنید و به رونق برند خود کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *