استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
سایت مناسب کسب وکار شما چیست؟

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. سایت مناسب کسب وکار…

سایت مناسب کسب وکار شما چیست؟

طراحی وبسایت شامل مراحل گسترده ای است. پس از آن که شناخت خوبی از هدف طراحی وب سایت به دست آوردید وقت آن است تا در مورد وظایف وب سایت خود تصمیم بگیرید. وب سایت ها وظایف متنوعی ایفا میکنند و هرکدام میتوانند هدف خاصی را به بهینه ترین شکل اجرا کنند. آنچه که مهم است مفید بودن حداکثری یک وبسایت میباشد. قطعا به عنوان مدیر یک کسب و کار تاکنون میدانید که وبسایتتان قرار است چه نقشی در کسب و کار شما ایفا کند؟

یک وبسایت میتواند در نقش یک یا چند کارمند در کسب و کاری همراه شما باشد. حال شما باید بدانید که دقیقا به چه کارمندانی با چه تخصصی نیازمندید و قرار است که کدام حوزه از کسب و کار شما توسط وب سایت پوشش داده شود. دسته کاربری وب سایت ها آنقدر گسترده است که میتوان آن ها را ازجهات متنوعی طبقه بندی کرد.

طبقه بندی وب سایت ها از جهت کارایی
  1. وب سایت های تجاری
  2. وب سایت های شخصی
  3. وب سایت های انجمنی
  4. وب سایت های فروشگاهی
  5. وب سایت های سازمانی
  6. وب سایت های شبکه اجتماعی
  7. وب سایت های آموزشی
  8. وب سایت های خبری و سرگرمی
  9. وب سایت های فهرستی
منظور از وب سایتهای تجاری چیست؟

وب سایت های تجاری وظیفه معرفی کسب و کار شما در قالب کاتالوگ های الکترونیک را دارند.  اینگونه وب سایت ها که ساده ترین حالت کاربری را دارند در نمایش گرافیکی زیبا و تاثیرگذار خود وظیفه معرفی دقیق خدمات شما را به عهده میگریند. در واقع اگر میخواهید چند بازاریاب استخدام کنید تا وظیفه پخش کاتالوگ و تراکت های شما را برعهده داشته باشند و وظیفه جذب مشتری را برعهده بگیرند، میتوانید با طراحی یک وبسایت تجاری علاوه بر کاهش هزینه های متناوب چاپ و بازاریابی حضوری ، خدمات خود را به گروهی گسترده از مخاطبان نشان دهید. وب سایت های تجاری محدودیت صفحه ای ندارند و میتوانید تا هر تعداد صفحه ، عکس و فیلم و …را در آن ها بارگزاری کنید. اینگونه وبسایت ها برای کسب و کارهایی که قصد فروش اینترنتی ندارند و تنها هدفشان از داشتن وبسایت توسعه برندینگ است بسیار مناسب و تاثیر گذار  است.

منظور از وب سایت شخصی چیست؟

یک وب سایت شخصی از بهترین روشهایی است که از طریق آن مخاطبین شما میتوانند از فعالیت های شما آگاه گردند. در واقع یک وب سایت شخصی حکم رزومه آنلاین، دفتر خاطرات، صفحه نمونه فعالیت ها، گزارش خدمات فعلی و …. باشد. در  یک کلام اگر به دنبال پرسونال برندینگ در فضای آنلاین هستید داشتن یک وبسایت شخصی با نام خودتان بهترین گزینه است. پیشنهاد میکنیم اول گام خود را اصولی و قدرتمند بردارید.

منظور از وب سایت های انجمنی چیست؟

وب سایت های انجمنی کمک بسیاری به رشد و توسعه سئوی وبسایت میکند. این وب سایت ها وظیفه تولید محتوای مرتبط با موضوع دلخواه را بر دوش مخاطبین میگذارند. در واقع کافیست تا موضوعی خاص و جالب را در این وب سایت ها مطرح کنید تا بدین وسیله دیگر افراد شروع به ثبت نظر و گفتگو در این باره کنند. این وب سایت ها دارای ترافیک بالایی هستند و همواره مخاطبین بسیاری به صورت مستمر اطلاعات درج شده در آن را دنبال میکنند.

منظور از  وب سایت های فروشگاهی آنلاین چیست؟

همه کسب و کارها نمیتوانند خدمات خود را در قالب فروشگاهی آنلاین به فروش برسانند. اما برخی از کسب و کارها میتوانند به راحتی محصولات خود را در قالب این فروشگاه ها در معرض نمایش عموم قرار دهند و با معرفی آن جامعه ای بزرگ از مشتریان به دست بیاورند. قطعا یک فروشگاه اینترنتی بهترین پاسخ برای خواسته های شماست. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی بسیار موفق و قدرتمندی در سطح کشور به فعالیت میپردازند.

چه موقع باید یک وبسایت تجاری و فروشگاهی را در کنار هم داشت؟

بسیاری از وبسایت های تجاری بخشی با عنوان فروش آنلاین هم دارند تا علاوه بر معرفی برند خود بتوانند محصولاتشان را نیز به فروش برسانند. اگر شما تولید کننده ، وارد کننده یک یا چند محصول هستید، باید قبل از هر اقدامی برای فروش به مخاطبتان اجازه شناخته شدن خود را بدهید. مشتری نیاز دارد شما را بشناسد، برندتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و اعتماد لازم درباره شما را به دست بیاورد. پس از آن فرصت فروش محصول فراهم خواهد آمد.

منظور از پرتال سازمانی چیست؟

سایت های سازمانی یا پورتال ها یکی از مرسوم ترین شیوه های تبادل اطلاعات بین کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری یک سازمان است. در واقع این وبسایت ها علاوه بر برقراری ارتباط بین مشتری و سازمان وظیفه اطلاع رسانی درون سازمانی را هم داراست.

اگر یک سازمان بزرگ دارید و واحدهای متنوعی در این سازمان مستقر هستند. بهتر است خدمات این واحدها را به وسیله یک پورتال به هم لینک کنید. یک پورتال سازمانی در ظاهر رو به مشتری همچون یک وبسایت تجاری عمل میکند اما در بخش ارتباط کارکنان شکلی متفاوت و پیچیده تر دارد.

منظور از وب سایت های شبکه اجتماعی چیست؟

بله تب شبکه های اجتماعی بسیار داغ است. میدانستید که شبکه های اجتماعی هم در زمره وبسایت ها قرار دارند و یک گونه از وبسایت میباشند؟ حتی میدانستید که هر وقت تمایل داشته باشید میتوانید وب سایتی به صورت شبکه اجتماعی داشته باشید؟

فیسبوک، توئیتر، یوتیوب، آپارات، لینکدین، پینترست و … وب سایت هایی با مضمون شبکه اجتماعی هستند که با رسالت اشتراک گذاری دیدگاه ها اما با روشی متفاوت فعالیت میکنند. این وبسایت ها که وظیفه تولید محتوا را برعهده مخاطب میگذارند فضایی را فراهم می آورند که افراد با به اشتراک گذاری دیدگاه، عکس، خاطرات و … بتوانند طرفدارن و همراهانی را به دور خود جمع کنند.

منظور از وب سایت های آموزشی چیست؟

این روزها اغلب افراد برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود، آموزش های دلخواهشان و … اینترنت را انتخاب میکنند. وبسایت های بسیاری هستند که صرفا به ارائه محتوای آموزشی میپردازند. وب سایت هایی همچون متمم نمونه های خوبی برای نمایش خدمات این وبسایت ها هستند.

همانطور که مشاهده میکنید اطلاعات در قالب آموزش، دروس و … ارائه میشوند. برخی از این وبسایت ها بخش فروشگاهی هم جهت فروش برخی دروس و اطلاعات دارند. محصولات این فروشگاه ها همیشه به صورت فیزیکی نیستند و خیلی مواقع میتوانند به صورت فایل ارائه شوند.

منظور از وب سایت های خبری و سرگرمی چیست؟

برخی از وبسایت ها نقش رسانه ای دارند. مخاطب این وبسایت ها طرفداران یک موضوع خاص است. به عنوان مثال وبسایت ورزش 3 یک مرجع خبری و سرگرمی ویژه علاقه مندان ورزش است. این وبسایت ها وظیفه پوشش دهی اخبار، اطلاعات مهم روز و … را بر عهده دارند. اگر تمایل دارید که یک رسانه آنلاین خبری و سرگرمی داشته باشید میتوانید این دسته از وبسایت ها را انتخاب کنید.

منظور از وب سایت های فهرست (دایرکتوری) چیست؟

شاید اسم این دسته از وبسایت ها عجیب به نظر برسد اما لازم است بدانید که شما روزانه با انواع وبسایت های دایرکتوری در ارتباطید. وبسایت دیوار را مشاهده کرده اید؟ شیپور  چطور؟ آیا از وبسایت هایی همچون ایوند یا تیوال بلیط خریده اید؟ وبسایت هایی که نام بردیم چه ویژگی مشترکی دارند؟

این وب سایت ها سعی می کنند تا هر چه بیشتر اطلاعات را در دسته بندی های مختلف در وب سایت خود ارایه و در اختیار کاربران قرار دهند. حال هر وبسایت یک مضمون مرتبط به خود دارد با این حال رسالت این وبسایت ها بسیار شبیه به هم است.

کسب و کارهایی همچون مشاورین املاک، کاریابی، شرکت های آگهی و … میتوانند اطلاعات انبوه خود را در دسته بندی های متنوع به نمایش عموم در بیاورند.

کلام آخر:

گاهی تشخیص اینکه چه وبسایتی برای شما مناسب است تا اهداف تجاری یا غیر تجاری شما را تامین کند، نیازمند تحقیق و تحلیل عمیق تری است. این فرآیند نیاز به تحلیل کارشناسانه و تخصصی توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *