استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
مزایای داشتن سایت

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. مزایای داشتن سایت

مزایای داشتن سایت

وب سایت چیست؟

 وب سایت مجموعه ای از اسناد، اطلاعات و پرونده هایی است که از متن، گرافیک، رنگ، لینک و قالب بندی تشکیل شده است. در واقع وب سایت به منظور ایجاد ارتباط با کاربران تشکیل شده است. به بیانی بهتر، وب نام مشترک شبکه جهانی است که زیر مجموعه ای از اینترنت است. وب شامل صفحاتی است که می توان از طریق وب به آن دسترسی پیدا کرد.

داشتن وب سایت در هر کسب و کار ضروری و بسیار موثر است. قصد داریم بخشی از مزایای داشتن سایت را بیان کنیم:

محدود نبودن به مکان و زمان

از جمله مزایای داشتن وب سایت این است که شما محدود به زمان و مکان خاصیی نیستید. لذا هر زمان که کاربران سایت اراده کنند، می توانند بدون مشکل با سایت شما در ارتباط باشند. در واقع زمانی که شما برای کسب و کار خود از یک وب سایت استفاده می کنید، مکان کاری شما اهمیت چندانی نخواهد داشت. لذا مشتریان شما به راحتی می توانند در حیطه کاریتان با شما تعامل داشته باشند.

فراگیر بودن

امروزه اینترنت در زندگی همه انسان های جهان نفوذ کرده است. به طوری که می توان گفت اینترنت بخش اصلی زندگی هر شخصی را تشکیل می دهد. لذا روز به روز  استفاده از اینترنت فراگیرتر می شود. به گونه ای که مردم تقریبا تمامی نیاز های خود را در به وسیله آن برطرف می کنند. این سطح از وابستگی به فضای اینترنت نشان دهنده ی این است که داشتن وب سایت در هر زمینه ای بسیار حیاتی است.

خدمات رسانی شبانه روزی

از جمله مزایای داشتن وب سایت امکان خدمت رسانی به صورت شبانه روزی است. اجازه دهید این مزیت را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهم. تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه هستید. بنابراین برای ارائه خدمات خود به مشتری و فروش محصولاتتان باید در یک بازه زمانی مشخص در فروشگاه حضور داشته باشید.

از طرفی مشتریان نیز برای دریافت خدمات مجبور هستند تا به محل فروشگاه شما بیایند. لذا اگر شما محصولاتی با کیفیت بسیار بالا نیز ارائه دهید، افراد زیادی هستند که تنها به دلیل دوری مسافت هرگز به فروشگاه شما سر نخواهند زد. اما تصور کنید که شما همین فروشگاه را به صورت اینترنتی و در قالب یک وب سایت داشته باشید.

حذف هزینه های اضافی

اگر شما دارای یک کسب و کار فیزیکی باشید، برای ارائه خدمات خود نیاز به یک مکان خواهید داشت. لذا مجبور به پرداخت هزینه ای بابت اجاره و یا حتی خرید خواهید شد. از طرفی شما برای مکان کاری خود متحمل به پرداخت یکسری هزینه ها از قبیل آب، برق، شارژ و نیز نیروی انسانی می شوید.

حال تصور کنید شما دارای یک سایت باشید، در این حالت تمامی این هزینه ها برای شما حذف خواهد شد. لذا از دیگر مزایای داشتن وب سایت این است که می توان از این هزینه برای گسترش کار خود و تبلیغات بهره گرفت.

کسب اعتبار

از اصلی ترین مزایای داشتن وب سایت این است که به سازمان و یا شرکت شما اعتبار می بخشد. قطعا در حوزه کاری خود رقیبانی داریسد که خدماتی مشابه خدمات شما ارائه می دهند. لذا از مزایای داشتن سایت این است که شما نسبت به رقبا از اعتبار بالاتری برخوردار خواهید بود. می توان گفت که از مزایای داشتن وب سایت این است که مردم به کار شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. بدین ترتیب کار شما در ذهن مشتری بزرگ جلوه داده می شود.

افزایش مشتریان

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، کسب و کارهایی که خارج از فضای مجازی در حال فعالیت هستند، تنها به صورت محلی می توانند خدمات خود را ارائه دهند. لذا مشتریان آن ها تنها در محدوده ی محل کار آن ها می باشد. اما اگر  برای کسب و کارتان وارد دنیای مجازی شوید، می توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

تعامل با مخاطبان

از دیگر مزایای داشتن وب سایت این است که شما می توانید به راحتی با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. نظرات و پیشنهادات آن ها را بشنوید. مشکلاتی که در راستای ارائه خدمات به وجود می آید را رفع کنید.

قطعا مستحضر هستید که داشتن ارتباط مستمر با مشتری موجب به وجود آمدن تاثیرات مثبت در روند کاریتان خواهد شد. چرا که به هنگام تقابل با مشتری شما با پیشنهادات جدیدی رو به رو می شوید. همین امر سبب به وجود آمدن ایده های تازه و در نتیجه پیشرفت در راستای کارتان خواهد شد. همچنین از دیگر مزایای سایت این است که می توانید اخبار و رویدادهای مهم کسب و کار خود را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع مشتریان برسانید.

درآمد های جانبی

اگر شما در حوزه کاری خود از یک وب سایت خوب بهره ببرید، همچنین به لحاظ سئو سایت خود را تقویت کرده باشید، می توانید علاوه بر کسب وکار خود برای سایر سایت ها نیز تبلیغات کنید. بدین ترتیب افزون بر درآمد حاصل از کار خود، درآمدی نیز از طریق کارهای جانبی به دست خواهید آورد.

تبلیغات آسان

یکی از مزایای داشتن وب سایت امکان تبلیغات مستمر و آسان است.  چرا که هر بار که محصولات شما ارتقا پیدا می کند، شما به راحتی می توانید از طریق وب سایت و بدون کمترین هزینه ای محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

کنترل رفتار مشتری

یکی از بهترین مزایای داشتن وب سایت، این است که ‌کسب و کارها می توانند به راحتی خود را در جریان حرکت قرار ‌دهند. در حقیقت از مزایای داشتن سایت این است که شما می توانید به کمک آن کاربران را درک کنید. در نتیجه این عمل رفتار کاربران برای شما قابل پیش بینی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *