استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
مزایای تبلیغات دیجیتال

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. مزایای تبلیغات دیجیتال

مزایای تبلیغات دیجیتال

هدف‌گیری دقیق‌تر! این مهم‌ترین دستاورد تبلیغ دیجیتال است. برخلاف تبلیغات سنتی، در کانال‌های دیجیتال، می‌توانید مشخص کنید تبلیغ دقیقاً برای چه دسته از افراد نمایش داده شود. دقیق‌تر بگوییم، می‌توانید تعیین کنید چه افرادی تبلیغتان را ببینند!

مثلاً فرض کنید ماشینتان را که یک 206 مشکی است، در یک روزنامه کثیرالانتشار برای فروش گذاشته‌اید. احتمالاً همۀ خوانندگان روزنامه آن تبلیغ را می‌بینند، اما همه لزوماً پتانسیل این را ندارند که مشتری شما باشند.

در عوض، اگر خودروی خود را در پلتفرمی مثل دیوار قرار دهید، افراد با جست‌وجوی عبارت 206 مشکی، به تعدادی آگهی می‌رسند که یکی از آن‌ها متعلق به شما است. احتمال اینکه این افراد ماشین شما را بخرند، بسیار بیشتر خواهد بود؛ چون آن‌ها ۲۰۶ مشکی می‌خواهند!

تبلیغ دیجیتال یعنی استفاده از کانال‌های دیجیتالی برای پروموت کردن محصول یا خدمت یک برند.

این شکل از تبلیغات، تفاوت‌های زیادی با حالت سنتی مرسوم دارد. عموم مزیت‌های آن هم ناشی از همین تفاوت‌هاست.

۱. بهره‌وری از پتانسیل دنیای دیجیتال

چرا از بیلبوردها برای تبلیغات استفاده می‌شود؟ چون مردم در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند و حضوری فعال در این اماکن دارند.

حالا که بیشتر از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، یعنی آن‌ها در دنیای دیجیتال هم حضوری فعال دارند؛ پس استفاده از این فضا و تبلیغات دیجیتال، می‌تواند سرشار از نتایج مثبت باشد. 

آدم‌ها بسیاری از نیازهایشان را از طریق اینترنت برطرف می‌کنند؛ از جمله خرید انواع و اقسام وسایل و سفارش خدمات گوناگون. هر روز هم بیشتر از روز قبل، این عادت گسترش پیدا می‌کند؛ پس حضور در دنیای دیجیتال، کمک می‌کند نهایت بهره‌وری را از این دنیا داشته باشید و از زوال کسب‌وکارتان جلوگیری کنید.

۲. امکان هدف‌گیری دقیق‌تر

بالاتر، به شکل‌های مختلف به این مسئله اشاره کردیم. در حالت سنتی، امکان هدف‌گیری وجود ندارد. حداقل می‌توان گفت این قابلیت به مقدار بسیار کمی فراهم است؛ اما وقتی صحبت از تبلیغات دیجیتال باشد، می‌توانید دقیقاً به وسط خال بزنید!

مارکترها می‌توانند تبلیغ را به افرادی نشان دهند که احتمال خریدشان خیلی بیشتر است؛ چون مشکلی به‌خصوص دارند که با محصول یا خدمت آن‌ها حل خواهد شد یا به‌نحوی، علاقهٔ خود را نشان داده‌اند.

شما ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، موقعیت مکانی و سایر اطلاعات مخاطبان هدف و مشتری‌های خود را دارید؛ بنابراین تیرتان به احتمال زیاد خطا نمی‌رود.

۳. استفاده از داده‌ها برای بهبود امور

مطابق معمول باقی مسائل در دنیای دیجیتال، در رابطه با تبلیغات هم می‌توان از داده‌ها کمک گرفت. با استفاده از آن‌ها، می‌توان فهمید کاربران دقیقاً چه چیزی می‌خواهند، از کدام پلتفرم‌ها بیشتر استفاده می‌کنند، کدام تبیلغ‌های دیجیتال را بیشتر می‌پسندند و…

همۀ این داده‌ها کمک می‌کنند بودجه‌تان را بهتر و کارآمدتر مصرف کنید و در نهایت، بیشترین دستاورد ممکن را هم به دست آورید.

تفاوت تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ

شاید در بسیاری از موارد، هر دو مورد پر از وجه اشتراک و تشابه باشند؛ اما در برخی موارد، تفاوت‌های چشمگیری  دارند. بیایید هر دو مورد را جداگانه بررسی کنیم.

  • دیجیتال مارکتینگ

به تمام اقداماتی گفته می‌شود که طی یک کمپین توسط یک کمپانی برای پروموت محصولات یا خدماتش در کانال‌های آنلاین انجام می‌شود. اقداماتی که برای جذب یک گروه مشخص از افراد انجام می‌شود. کارهایی مثل ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، SEO، بازاریابی محتوایی، تبلیغات دیجیتال و…

  • تبلیغات دیجیتال

این عبارت به تبلیغ محصول یا خدمت یک برند از طریق کانال‌های دیجیتال برای مخاطب هدف مشخص اختصاص دارد. آن‌ها می‌توانند جزئی از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ باشند؛ اما برعکس این گزاره صادق نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *