استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
ویدئو مارکتینگ

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

همان طور که از نام بازاریابی ویدئویی پیدا است، از ویدیو به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود. به عبارتی، ویدیو مارکتینگ به معنای تهیه ویدیو (تعیین بودجه، نوشتن فیلم‌نامه، تصویربرداری و تدوین)، تبلیغ آن (انتشار در کانال‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و آپارات) و در آخر، تجزیه‌وتحلیل عملکرد ویدیو (بررسی معیارهای تعداد کل بازدیدها، نرخ کلیک و نرخ تبدیل) است.

شما می‌توانید با افزودن محتوای ویدیویی به استراتژی بازاریابی خود، شاهد افزایش تعداد مشتریان راغب (لید) و درآمدتان باشید. به‌عنوان مثال، می‌توانید ویدیوهای کوتاهی دربارهٔ کسب‌وکار خود منتشر کنید یا به‌سراغِ ساختن مستندهای طولانی دربارهٔ موضوع‌های داغ روز بروید؛ همه چیز به هدف و جیب شما گره خورده است!

بازاریابی ویدیویی به یکی از قطعه‌های مهم استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ بنابراین عدم توجه به آن می‌تواند دردسرساز شود و به شکست کسب‌وکارتان منجر شود.

دلیل اهمیت ویدئو مارکتینگ

از گذشته تا امروز، ویدیو در دنیای بازاریابی و تبلیغات حضور داشته است؛ ولی محبوبیت آن به حدی زیاد شده است که در سال‌های اخیر، به یکی از شاخه‌های اصلی بازاریابی تبدیل شده است و استراتژی کاملی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارشی از HubSpot، بیش از ۵۰ درصد از کاربران به ویدیوهای برندها بیش از هر نوع محتوای دیگری علاقه دارند. از طرفی، آوردن کلمهٔ «ویدیو» در عنوان ایمیل، نرخ بازشدن آن را تا ۱۹ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ۹۰ درصد از مشتریان اذعان داشته‌اند که ویدیو نقش زیادی در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها برای خرید محصول دارد.

با این تفاصیل، می‌توان گفت که دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ، افزایش تقاضا برای این نوع محتوا است. تقاضای بالا برای محتواهای ویدیویی به معنای افزایش نرخ تبدیل و به‌تبع آن بازگشت هزینه‌ها است؛ زیرا شما چیزی را ارائه می‌دهید که مخاطبتان به آن علاقه دارد و از آن استقبال می‌کند.

مزایای ویدئو مارکتینگ

روزی روزگاری، تهیه ویدیو و انتشار آن بسیار گران تمام می‌شد؛ ولی امروزه، برای تولید محتوای ویدیویی نه به تجهیزات گران‌قیمت نیاز دارید و نه دیگر انتشار آن خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد. گوشی‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و آپارات کار را برای شما راحت‌تر کرده‌اند. با این حال، همچنان این سوال در گوشهٔ ذهن شما باقی مانده است که بازاریابی ویدئویی چه سودی برای کسب‌وکارها دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ایجاد و افزایش آگاهی از برند

شواهد حاکی از آن است که کاربران و مخاطبانِ هدف شما بیش از پیش به ویدیو علاقه پیدا کرده‌اند. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، کاربران به‌طور میانگین در هر هفته، ۱۹ ساعت ویدیو آنلاین تماشا می‌کنند. این میزان از علاقه به تماشای ویدیوی آنلاین زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با سال‌های گذشته مقایسه شود؛ زیرا در سال ۲۰۲۲، کاربران نسبت به سال گذشته و ۴ سال پیش به‌ترتیب ۱ ساعت و ۸/۵ ساعت بیشتر ویدیو می‌بینند.

۲. جلب اعتماد مخاطبِ هدف

شما می‌توانید اطلاعات دست‌اول و مفیدی را با کمک ویدیو به دست مخاطبانِ هدف خود برسانید. آن‌ها دیگر نیاز نیست ساعت‌ها از زمان خود را صرف مطالعهٔ مقاله‌های بلند کنند و در کمتر از چند دقیقه، به آن چیزی که می‌خواهند، دست پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که ویدیوها نقش زیادی در تصمیم‌گیری افراد پیدا کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها به شما به چشم یک مرجع معتمد و موثق نگاه می‌کنند.

۳. بهبود سئو

مزایای ویدئو مارکتینگ تنها به جلب توجه و اعتماد مخاطبانِ هدف ختم نمی‌شود. بازاریابی ویدئویی یار و یاور فعالیت‌های شما در زمینهٔ سئو است. ویدیوها به‌طور مستقیم نقشی در رتبه‌بندی ندارند؛ ولی باعث می شوند که یک بازدیدکننده زمان بیشتری در وب‌سایت شما بماند که این مسئله یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رتبه‌بندی صفحه نتایج جست‌وجو است.

۴. ترغیب افراد به انجام عملی مشخص

ویدیوها مردم را مجاب می‌کنند که دست به کار شوند! ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اذعان داشته‌اند که با کمک محتواهای ویدیویی تصمیم گرفته‌اند چه چیزی بخرند. به عبارتی، شما می‌توانید با کمک ویدیو مارکتینگ، نرخ تبدیل و نرخ کلیک بیشتری را تجربه کنید.

۵. بهینه‌سازی قیف بازاریابی

شما می‌توانید از بازاریابی ویدیویی در جای‌جای قیف خود و از بالا تا پایین آن بهره ببرید. تولید محتوای ویدیویی راهی عالی برای آموزش مشتریان بالقوه و جذب آن‌ها است. اغلب افراد قبل از اینکه دربارهٔ خرید محصولی تصمیم بگیرند، دربارهٔ آن تحقیق می‌کنند. تحقیق آن‌ها می‌تواند دربارهٔ موضوع‌های ساده مانند سایز مناسب یک محصول یا موضوع‌های پیچیده‌تری مانند مزیت‌ها و برتری‌های آن نسبت به محصول دیگری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *