استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
سئو داخلی چیست؟

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی چیست؟

On-Page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خود را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی گردد. این فرآیند همان سئو داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می‌شود. فرآیندهای آن تنها روی رتبه گرفتن تمرکز ندارند بلکه به بازاریابی اینترنتی موفق هم منجر می شود.

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نباشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد.

برای سئو داخلی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟

محتوا به صورت مستقیم در بازاریابی و رتبه سایت اثرگذار است. گوگل طی سال‌های اخیر به محتوا اهمیت زیادی می‌دهد و بارها به این نکته تاکید می‌کند. الگوریتم های مختلفی مثل پاندا به جهت بررسی کیفیت محتوای مطالب تهیه شدند. از این رو لازم است اهمیت ویژه ای برای سئوی محتوا قائل شوید. 
بزرگترین عاملی که به رتبه سایت آسیب وارد می‌کند و گوگل آن را جریمه می‌کند محتوای کپی (Duplicate content) است. همچنین محتواهای بی کیفیت (Thin Content) هم از سوی گوگل شناسایی و برای شما امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.

برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:
  • به صورت مستمر به تولید محتوای ارزشمند و مناسب در حوزه کسب و کارتان بپردازید.
  • کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل مناسب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
  • از عنوان و زیر عنوان‌های جذاب و سئو شده استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را به اشکال مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
  • محتوا را برای مخاطب تولید کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
  • هر مقاله تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در انتخاب سایر تگ‌ها هم دقت کنید.
  • محتوا تنها متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید
یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟
  • محتوا اختصاصی و باکیفیت باشد
  • محتوا یک موضوع یا شی را توضیح و هدف را مشخص کنید
  • به صفحه Homepage لینک دهید
  • به صفحه دسته بندی‌ها لینک دهید
  • عنوان صفحه با کلمات کلیدی شود
آیا سئو داخلی کافی است؟

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی هم لازم است مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشت استراتژی‌های سئو موفق شود. نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست می‌آید. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *