کپشن نویسی در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام و جذب فالور راهکار های خودش را دارد. کپشن نویسی یکی از آن رازهایی است که میتواند تاثیر زیادی در جذب فالور داشته باشد.
اینستاگرام با الگوریتم های خاصی که داردبه کاربران این امکان را میدهد تا صاحبان پیج با رعایت آنها بتوانند بیشتر در جهانی شدن قرار گیرند. نوشتن کپشن خوب یکی از آنهاست و نرخ تعامل را تا حدود 2 درصد افزایش میدهد.
از جمله ویژگی های کپشن خوب میتوان به
قلاب مناسب
پرداختن به موضوع اصلی
جذابیت دیدگاهی
هشتگ
دعوت به اقدام
و املای صحیح
هرچه توانایی تان در نگارش متون بیشتر باشد بیشتر میتوانید محتوای جذاب تهیه کنید و جذب فالور داشته باشید. در هنگام نوشتن قلاب مناسب باید کاری کنید تا کاربر لحظاتی روی آن مکث کند و مانند هزاران پست دیگر از آن رد نشود. برای شروع قلاب میتوانید چند جمله جالب ،سواات چالشی، و یا ایده های متفاوت. شما میتوانید قلاب را با جملات چالش برانگیز شروع کنید مثلا هوش مصنوعی یا عصای دست همه کاره؟
پرداختن به موضوع اصلی
تعداد کاراکترهای کپشن از 2200 نمیتواند بیشتر باشد. بنابراین باید به موضوع اصلی بپردازید و خیلی حاشیه نروید. همچنین نباید خیلی بلند و طولانی باشد زیرا خواننده از خواندن آن خسته میشود. نتیجتا افراد بیشتری لایک و کامنت میگزارند و به سایت فروشگاه سر میزنند.
جذابیت دیدگاهی
افراد در بعضی پست ها در قسمت کپشن از ایموجی ها و یا فونت های متفاوت استفاده میکنند. حال این نوع نوشتار را مقایسه کنید با نوشته ای بسیار ساده و به اصطلاح خشک و جدی نوشته باشند. در این صورت شما ترجیح میدهید کدام کپشن را تا انتها بخوانید و از کدام پیج بازدید داشته باشید؟ همه ی این شکلک و فونت ها و سیاست ها باعث میشود احساسات شما راحتر و بیشتر منتقل کنید. در این صورت کاربران احساس راحتی و دوستانه بیشتری با شما پیدا میکنند.
هشتگ ها
هشتگ ها ابزاری برای بیشتر دیده شدن و دسته بندی گروه هاست. کاربران اینستاگرام با جستجو و گشتن در این فضا میتوانند پست های مرتبط با هشتگ سرچ شده را بیابند. اما اگر پست و هشتگ استفاده شده با یکدیگر مرتبط باشند انها با پست تعامل میابند و آنرا لایک،شیر و سیو میکنند. به همین دلیل استفاده از هشتگ ها میتواند کمک شایانی به معروفیت صفحه شما داشته باشد. در استفاده از هشتگ ها به این نکات توجه کنید. از هشتگ های مرتبط با فعالیت پیج، هشتگ های ترند، اسامی ای که به خاطر سپردن آن راحت باشد استفاده کنید. همانطور که استفاده از هشتگ میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد ،استفاده افراطی از آن نیز میتواند تاثیر منفی بگذارد.
دعوت به اقدام CTA
بدون دعوت به اقدام کارتان ناتمام خواهد بود. کپشن نویسی بیشتر به این خاطر نوشته میشود که از کاربر خواسته شود تا اقدام به انجام عملی کند. به همین دلیل بدون اقدام به عمل خاص کاربر از پست حمایت نخواهد کرد.
دعوت به اقدام باید مستقیم و بدون ابهام باشد. همچنین باید طوری از کلمات استفاده کنید که مخاطب را ترغیب به انجام فعالیت موردنظرتان شود. برای مثال میتوانید اینگونه کپشن خود را بنویسید: اگر میخوای بدونی قراره جمعه چه اتفاقی بیفته به لینکی که تو بیو گزاشته شده یه سر بزن!
اینگونه حس کنجکاوی کاربر تحریک میشود و آنرا انجام میدهد.
توجه به املای صحیح کلمات
در کپشن پست ها به ویژه برند های معروف نباید ایرادات نگارشی و املایی وجود داشته باشد. این ایرادات و اشکالات نگارشی به اعتبار برندتان اسیب میزند. قبل از بارگذاری یک کپشن در اینستاگرام آن را چندبار مرور کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید. اما اگر فکر میکنید ممکن است چیزی از زیر دستتان رد شود ، میتوانید از هوش مصنوعی های مختلف استفاده کنید تا متن شما را مرور کنند و اگر اشتباهی در آن ها بود ، شما را با خبر کنند.
نه تنها متن بدون ایرادات نگارشی و املایی بلکه روان بودن شان هم نکته مهمی است که باید رعایت شود. نوشته باید قابل فهم و روان باشد تا خواننده دچار ابهام نشود.
ممنون از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید.
همچنین بخوانید: