احتمالا در دنیای تولید محتوا و سئو، کلمه رپورتاژ آگهی بارها و بارها به گوشتان خورده است. در میان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی رپورتاژ آگهی از اهمیت والایی برخوردار است.
شما میتوانید رپورتاژ آگهی خود را در قالب های متفاوتی مانند رپورتاژ خبری، متنی، ویدیویی و… منتشر و در اختیار مخاطبان گوگل قرار دهید. رپرتاژ آگهی به شما کمک میکند که اهداف تبلیغاتی و بازاریابی شما تحقق یابد.
استفاده از رپورتاژ آگهی می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. با تهیه یک رپورتاژ خبری متناسب با محصولات و خدمات خود و منتشر کردن آنها در رسانه های معتبر، پرمخاطب و پرطرفدار، نه تنها به سئو سایت خود بلکه در گرفتن بک لینک کمک کرده اید. در این مقاله میخواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و تا چه اندازه در سئو سایت موثر است.
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟
رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی و بازاریابی نوین و موثر برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل و افزایش بازدید می باشد که در قالب یک گزارش ارائه می شود. علاوه بر آن یکی از روش های سئو و آف پیج از طریق گرفتن بک لینک نیز می باشد. در رپورتاژ آگهی، مخاطب به صورت ناخودآگاه و بدون آنکه بداند متن، ویدیو و یا تصویری که در حال دیدن آن می باشند، یک تبلیغات است جذب آن می شود و به این صورت شما پیام خود را به مخاطب هدف رسانده اید و جذب صورت می گیرد.
همانطور که گفته شد، رپورتاژ خبری یک نوع تبلیغ است که شما با استفاده درست از آن و با کمک گرفتن از یک متخصص برای نوشتن رپورتاژ آگهی خود، اعتماد مشتری را جلب می کنید. چرا که شما در رپورتاژ خود گزارشی از جزئیات محصولات و خدمات خود را به مخاطب ارائه می کنید و مخاطب متوجه آن می شود که شما صلاح آن را می خواهید و این مقاله کاملا بی طرف به حساب می آید. استفاده از یک رسانه معتبر نیز تاثیر بسیاری در گرفتن بک لینک و ساختن حس اعتماد در مخاطب را دارد.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
بهبود سئو:
یکی از ملاک ربات های گوگل برای نشان دادن صفحات شما در نتایج سرچ شده، لینک گرفتن از سایت های دیگر است. بک لینک گرفتن از سایت های پرمخاطب و معتبر باعث بهبود سئو خارجی و سایت شما می شود. نکته مهم این است که هر چقدر سایتی که از آن بک لینک میگیرید معتبرتر باشد:
1. باعث به وجود آمدن حس اعتماد از طرف کسانی می شود که از طریق آن سایت وارد صفحه شما می شوند.
2. باعث بهبود رتبه شما در نتایج گوگل خواهد شد.
بیشتر دیده شدن:
با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه های پر مخاطب و معتبر، علاوه بر استفاده کردن از اعتبار آنها، برند خود را میتوانید به مخاطبان هدف معرفی کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت و صفحه خود هدایت کنید. در این صورت، شانس دیده شدن خود را در نتایج گوگل افزایش می دهید.
افزایش اعتبار و برندسازی:
یکی از نکات مهم در رپورتاژ آگهی این است که شما رسانه مناسبی را برای رپورتاژ خبری خود انتخاب کنید. هرچه رسانه انتخابی شما پربازدید و پرمخاطب تر، اعتبار انتقالی به سایت شما بیشتر خواهد بود. پس برای قرار دادن یک رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر باید تخصصی تر کار کنید و متنی متناسب با فضای رسانه ای بنویسید که قرار است با آن کار کنید، تا خواننده گزارش شما، متوجه تبلیغات نشود.
با دادن رپورتاژ آگهی به رسانه های معتبر و افزایش بازدید، برند شما بیشتر از پیش دیده خواهد شد و به شما اعتماد خواهند کرد.
نکات مهم و کاربردی در رابطه با نوشتن یک رپورتاژ آگهی
نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب، میتواند اصل مطلب را ادا کند و شما را به هدف خود برساند. بنابراین برای تدوین و نوشتن یک رپورتاژ خبری، باید دقت لازم را داشته باشید و نکاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت را رعایت کنید، چرا که یک رپورتاژ، علاوه بر افزایش بازدید سایت شما باعث برند سازی و اعتماد مشتریان و مخاطبان به محصولات و خدمات شما خواهد شد. بنابراین با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره کرده ایم، می توانید یک گزارش و رپورتاژ مناسب را تهیه کنید.
متناسب با فضای رسانه بنویسید
یکی از مهم ترین نکات در رابطه با رپورتاژ آگهی این است که سعی کنید حتما متنی متناسب با فضای رسانه انتخابی خود بنویسید. چرا که وقتی آن متن را در آن رسانه منتشر میکنید، اگر مخاطبان آن رسانه متوجه متفاوت بودن رپورتاژ شما با سایر مقالات سایت شوند، خواهند فهمید که این مقاله یک نوع تبلیغ است و متن شما را نخواهند خواند. پس باید در رسانه ای رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید که:
1.به فضای کاری شما شبیه و مرتبط باشد.
2.در هنگام نوشتن متن همان نکات و چهارچوب هایی را رعایت کنید که سایر مقالات موجود در رسانه انتخابی دارند تا مخاطب متوجه تفاوت متن شما با دیگر مقالات نشود.
تیتر جذاب و خلاقانه بنویسید
یه تیتر جذاب و خلاقانه، در عین حال ساده میتواند مخاطب را جذب متن شما کند. نوشتن یک تیتر مناسب و کلیک خور یکی از بخش های مهم رپورتاژ است که بهتر است تمام خلاقیت خود را خرج نوشتن یک تیتر مناسب کنید. در نوشتن عنوان می توانید از کلماتی همچون: بهترین، کاملترین، ویژه، گرانترین و … استفاده کنید و در کنار همه این کلمات، کلمه کلیدی خود را نیز به کار ببرید. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که عنوان شما نباید نشان دهنده این باشد که متن شما یک تبلیغ است. چرا که باعث رد شدن مخاطب از مقاله شما خواهد شد.
یک مقاله واقعی بنویسید نه یک تبلیغات…!!
احتمالا تا الآن متوجه اهمیت هنر رپورتاژ نویسی شده اید و میدانید چه جایگاه مهمی در برندسازی و اعتماد مخاطبین به محصولات و خدمات شما دارد. با توجه به جایگاه ویژه رپورتاژ خبری، باید به این نکات در حین نوشتن آن توجه کنید تا بیشترین بازده را از آن بگیرید:
1.سعی کنید متنی بنویسید که تمامی اصول یک مقاله واقعی در آن رعایت شده باشد و به تبلیغات شبیه نباشد.
2.متن دروغ برای جذب ننویسید. این کار شاید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت صفحه شما بفرستد ولی در عین حال باعث از بین رفتن اعتماد و داشتن تجربه بد از طرف سایت شما خواهد شد.
3.سعی کنید به طور غیر مستقیم به صفحه و یا برند خود اشاره کنید. یکی از پیشنهادات ما برای این کار این است که، در هنگام معرفی برند خود، اسم سایت ها و برندهای معتبر و بزرگ را نیز در کنار برند خود استفاده کنید. چرا که این کار نه تنها باعث بهبود سئو شما می شود( زیرا اسم شما در کنار برند های نام آشنا آمده است و گوگل کاملا متوجه این موضوع می شود و سریع به بررسی صفحه شما می پردازد)، بلکه سبب جلب اعتماد خواننده نیز خواهد شد، چرا که نام شما را در کنار برندهای نام آشنا دیده است.
نتیجه گیری:
رپورتاژ آگهی یکی از روش های لینک سازی خارجی و آف پیج است. این روش نه تنها با دیده شدن در سایت های پر مخاطب و ارزشمند از نظر گوگل کمک میکند، بلکه باعث می شود تعداد زیادی از مخاطبان هدف از سایت شما بازدید کنند و همین امر منجر به گرفتن بک لینک از سایت های معتبر و افزایش رتبه در نتایج گوگل خواهد شد.
امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید رپورتاژ آگهی مناسب خود را تهیه کرده و بیشترین نتیجه را از آن بگیرید.
در صورت تمایل، نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.