در این نوع بازاریابی تمرکز بر جلب اعتماد و ترغیب مشتری است. همانند کاری که ویزیتورها انجام میدهند، محصول خود را معرفی میکنند و در این صورت مشتری ترغیب میشود بیشتر درباره محصول بداند و به دنبال بیشتر دانستن آن میرود. در واقع در این روش به جای اینکه به طور مستقیم محصول خود را به آنها معرفی کنید ، دانش و اطلاعاتتان را به آنان ارائه میدهید و سپس با نحوه تبلیغ کردن و بیانتان ، مشتری را برمی انگیزانید تا بیشتر درباره محصول ارزشمند شما بداند.
حال میخواهیم به چند مورد از انواع بازاریابی غیر مستقیم را مرور کنیم:
بازاریابی محتوا
با انجام کارهایی مانند وبلاگ نویسی ، ویدیو، و یا حتی پادکست میتوانید محصول خود را معرفی کنید.
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو
به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که کمک میکند تا اگر کاربری موضوعی را در گوگل سرچ میکند صفحه شما جزود سایت های برتر و بالاتر باشد. سئو یکی از بخش های حیاتی در استراتژی های بازاریابی دیجیتالی است که برای دیده شدن محصولتان باید آن را به یک تیم کاربلد بسپارید.
تبلغات دهان به دهان
برای همه ما پیش آمده که اگر کسی از محصولی رضایت داشته باشد ما هم خود به خود ترغیب میشویم تا به سراغ خرید محصول برویم. در حقیقت در صورتی کسی از محصول تعریف میکند که رضایت داشته باشد. به این ترتیب خود به خود محصول با کیفیت شما به دیگران معرفی میشود. همچنین این رویه میتواند ادامه دار باشد.
شبکه های اجتماعی
شبکات مجازی جزئی جدانشدنی از زندگی ما، بستری که در آن میتواند درامدزایی کرد و محصول خود را به اشتراک گزاشت. البته باید به این نکنه هم توجه داشت که باید بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار بگیرید. البته اگر خلاقیت زیادی داشته باشید میتوانید درصد موفقیت خود را افزایش دهید چراکه بیشتر و سریعتر برندتان در ذهن افراد ثبت میشود.
آژانس های دیجیتال مارکتینگ
اینگونه آژانس ها میتواند با دانش کافی از نیاز های بازار و موضوعات ترند و همچنین دانش سئو کمک شایانی به دیده شدن محصول و برند شما بکنند.
ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.