استارتاپ ساز
استارتاپ ساز
بازاریابی FOMO ابزاری در فروش و جذب مشتری

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. خدمات
  6. /
  7. بازاریابی FOMO ابزاری در…

بازاریابی FOMO ابزاری در فروش و جذب مشتری

 FOMO (Fear Of Missing Out) بعنوان ترس رایج بین مصرف کنندگان و بازاریابان بطور یکسان درباره از دست رفتن فرصت ها میباشد.  

هدف FOMO چیست؟  

با روشهای خلاقانه و جذاب باید احساسات مشتری را برانگیزاند تا آنان با هیجان اقدام به خرید کنند. هدف این بازاریابی این است که افراد را مجاب کند تا خرید خود را سریعا انجام دهند. اگر این اتفاق نیفتد ممکن است سود یا موقعیت آن معامله از بین برود. بنابراین هدف این بازاریابی این است که با استفاده از روش های مختلف فرصت را تبدیل سود کند و در این صورت مشتریان افزایش پیدا خواهند کرد.

انواع بازاریابی FOMO

ضرورت

این نوع بازاریابی برای ایجاد ضرورت در افراد و ترغیب آنان به اقدام سریع درباره استفاده از موقعیت ، خدمات و یا کالای ارائه شده است. با استفاده از این نوع بازاریابی ، بازاریابان از روش هایی استفاده میکنند که به این پیام را به سرعت به خریداران اعلام دارند که اگر آنان از این فرصت ویژه استفاده نمنند ضرر میکنند! با ارسال پیام هایی مانند : قبل از اینکه دیر شود، عجله کنیددو از این فرصت طلایی بهره ببرید.

احساس از دست رفتن فرصت

در این روش از بازاریابی، تحریک احساسات مشتری برای متقاعد شدن برای بهره مندی از یک فرصت عالی است . به ین صورت که اگر از این فرصت استفاده نکنند چه احساسی خواهند داشت. بازاریابان از این روش برای تبلیغات گسترده خود استفاده میکنند و این پیام را به خریداران میرسانند که اگر از این فرصت استفاده نکنند دیگر چنین فرصتی برایشان پیش نخواهد آمد.

اثبات اجتماعی

همانطور که از اسمش پیداست، بازخورد های مثبتی که از سمت کاربران و خریداران دیگر نسبت به یک محصول یا خدمات ثبت میشود میگویند. هر چقدر بازخورد های یک محصول بیشتر باشد ارزش و اعتبار آن محصول به طبع افزایش پیدا میکند. خود ما هم تجربه داشتیم که در ابتدا از سایت و محصولی خرید کنیم که نظرات مثبتی راجع به محصول میبینیم .ترس از دست دادن فرصت در این نوع بازاریابی بسیار قوی است.

محدودیت زمانی

اگر مشتریان ببینند که فرصت کمی تا پایان استفاده و بهره مندی از محصول وجود دارد تمایل بیشتری به خرید پیدا میکنند. این حالت بازاریابی به‌عنوان شمارش معکوس برای خرید محصول استفاده می‌شود.

و اما تکنیک هایی که در این نوع بازاریابی رایج اند عبارت است از نمایش محصولات پرفروش، تبلیغ محصول و اعلام رضایت مندی از زبان مشتریان سابق، ارائه تخفیف به مشتریان بار اول، ارسال رایگان، پیشنهاد تخفیف برای مدت محدود، محدودیت موجودی، نمایش تجربیات کاربران و…

همچنین بخوانید: انواع افیلیت مارکتینگ و ترندهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *